Stellenbosch en Paarl - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Hanny en André Wielen - WaarBenJij.nu Stellenbosch en Paarl - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Hanny en André Wielen - WaarBenJij.nu

Stellenbosch en Paarl

Blijf op de hoogte en volg Hanny en André

04 Januari 2020 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Weer terug naar Stellenbosch. Dat was ons vorig jaar ook goed bevallen. Een studentenstad hedendaags. Maar van oorsprong een echte Nederlandse stad. André koopt een korte broek. We hebben te weinig zomergoed mee. Ik koop een nieuw vliegtuigkussentje. Tijdens de vlucht op de heenreis heeft iemand mijn kussentje stuk gedrukt waardoor alle schuimbolletjes als sneeuw uit de handbagagebak vielen.

We bezoeken het Village museum, vier oud Hollandse huizen die in de tijd van Simon van der Stel gebouwd werden voor welgestelden. In het Zuid Afrikaans worden we geïnformeerd door vrouwen in klederdracht van toen. We kunnen elkaar wonderbaarlijk goed verstaan.

Daarna door naar Paarl. Kijken of er nu, in vergelijking met vorig jaar, meer te doen is bij Rodesian Ridgeback Wines.

We kopen er wijn voor onszelf, voor Astrid van het pension waar onze hondjes nu verblijven, een fles olijfolie voor onze gastheer en wat flessenopeners met het logo van Ridgebacks er op, om af en toe cadeau te doen.