Kennismaking - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Hanny en André Wielen - WaarBenJij.nu Kennismaking - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Hanny en André Wielen - WaarBenJij.nu

Kennismaking

Blijf op de hoogte en volg Hanny en André

30 December 2019 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het is 22.30 uur. We kunnen gelukkig de douane van Cape Town International Airport sneller passeren dan vorig jaar. Michael staat bij aankomst ons al op te wachten in de ontvangsthal. Hij is direct herkenbaar aan zijn Liondog t-shirt en pet. Mijn koffer wordt vriendelijk uit handen genomen en met een stevige pas lopen we naar zijn auto. De blauwe Ford Focus is bedrukt met witte letters Denga Decorations. Tussen de letters door is een sierlijk silhouet van een Rhodesian Ridgeback te zien.

Terwijl Michael de koffers in de kofferbak doet, stappen wij alvast in. "Hé André, andere seite bitte!" Het stuur zit natuurlijk aan de andere kant in de auto. Niet meer aan gedacht. En dan de snelweg op naar Sommerset West.

Michael 'heeft er flink de sokken in'. Hij verontschuldigd zich dat hij zo hard rijdt. De komende 10 kilometer moeten we even stevig doorrijden. Rechts en links liggen de sloppenwijken en de laatste tijd is de snelweg ertussen in niet veilig. Na 22 uur worden auto's soms op de snelweg tot stilstand gebracht en overvallen. Of er wordt vanaf de brug iets naar beneden gegooid. Ook al ligt er iets of iemand op de weg, niet stilstaan dus. Auto's clusteren zich, er wordt in colonne gereden om samen wat sterker over te komen.....

Bij Somerset West wordt het rustiger.

Ook in het donker ziet alles er netjes en afgebakend uit met hoge muren en schrikdraad. Het is rustig in de straten.

De elektrische poort gaat open en sluit zich weer netjes na ons, op Upper Mountain Road in de wijk Golden Hill.

Suzie staat achter de lage tuinpoort. Ze geeft aan dat we eerst kennis moeten maken met de 4 R.R. hondjes, voordat we haar de hand geven. Het werkt, we worden geaccepteerd en kunnen dan ook Suzie begroeten.

We worden wegwijs gemaakt in ons verblijf. Het is erg donker buiten. We kunnen het zwembad nu niet zien. De laatste tijd valt de stroom vaak uit. De tijdklokken zijn van slag. Snel naar bed dan maar, het is hier een uur later. Aan zomer en wintertijd doet men hier niet.