De eerste dag van het nieuwe jaar - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Hanny en André Wielen - WaarBenJij.nu De eerste dag van het nieuwe jaar - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Hanny en André Wielen - WaarBenJij.nu

De eerste dag van het nieuwe jaar

Blijf op de hoogte en volg Hanny en André

01 Januari 2020 | Zuid-Afrika, Somerset West

Als een blok geslapen vannacht. Niet vreemd na het nieuwjaarsfeestje vannacht, met vol op nieuwe indrukken.

Om 9 uur gezamenlijk ontbijt voor 6. De Prosecco staat al weer klaar. We moeten toosten op het nieuwe jaar (ja alweer).

Leuk dat we elkaar nu al wat beter kennen. De oudjes liggen nog op bed. Uiteindelijk zien we ze rond 14 uur uit bed komen en ontbijten. En later blijkt dat dit bijna elke dag hun ontbijttijd is.

Er zijn veel restaurants gesloten vandaag en ook de winkels zijn dicht. Michael heeft gezien dat de Italiaan wel open is. Voor een lunch rijden we daar naar toe. Het rijden gaat prima. We zien tijdens het rijden dat Somerset West ingekapseld op de berghelling ligt van de Helderberg. Een prachtig gezicht.

Beneden aangekomen gaan we op zoek naar Primi Piatti. Het restaurant grenst aan een oefen golfbaan, waar jong en oud de afslag kan oefenen.

We kunnen lekker buiten zitten en hebben een prachtig uitzicht op de Helderberg en op de kunsten van de golfers.

Als we thuiskomen en bij het zwembad zitten krijgen we een zelfgemaakt roomijsje met mango en basilicum. Het smaakt wonderbaarlijk goed.

Rond 18 uur krijgen we een aperitief aangereikt. Bacardi met Cranberrysap en kruiden. Blaadjes en bloempjes uit de tuin. Een zgn. "Sundowner".

De zon is sterk geweest vandaag, ondanks dat ik in mijn jurk onder de parasol zat zijn mijn armen en onderbenen verbrand. Misschien is mijn huid nu ook wel gevoelig vanwege de antibiotica.

In de avond worden we gevraagd om soep te komen eten. Michael heeft van de vreemde groenteschotel van gisteravond soep gemaakt.

De soep vult goed. Dat was weer genoeg voor vandaag.