Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Hanny en André Wielen - WaarBenJij.nu Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Hanny en André Wielen - WaarBenJij.nu

Hermanus

Blijf op de hoogte en volg Hanny en André

03 Januari 2020 | Zuid-Afrika, Hermanus

Het is een mooie dag voor een ritje naar Hermanus. Een klein badplaatsje waar walvissen gespot kunnen worden. Een walvisomroeper geeft aan waar er iets te zien valt. Helaas is er in deze tijd weinig te spotten. Geen Bultruggen en Zuidkapers met jongen te zien in dit seizoen.

In het stadje is het gezellig. Veel toeristen van alle nationaliteiten. De vispasta smaakt heerlijk.

Een stuk voorbij Hermanus ligt een eindeloos strand, waar weinig toeristen zijn. André spot al gelijk een dikke kwal. Er liggen prachtige schelpen. Even verderop maken we een selfie, ik let even niet op en mijn schoenen lopen vol zeewater. Dan maar op blote voeten verder en de schoenen drogen in de wind. Het water is opvallend koud. Het gevoel klopt niet, omdat het vol zomer is. De koude stroom van Antarctica is de oorzaak.

We rijden de via de kustroute terug naar Somerset West. Deze loopt vrij dicht langs de zee. Ik denk bruinvissen te zien, dit zijn kleine dolfijnen.

Als we voorbij de laatste berg zijn, schijnt de ondergaande zon prachtig op de kust van Somerset West. Alweer een dag voorbij.